ZAKŁADAM KONTO

AKTUALNOŚCI

Bądź na bieżąco!

Czym różni się biuro wirtualne od biura serwisowanego?

16.09.2020

Zmiany, jakie zachodzą w biznesie i formach prowadzenia firmy, są tak dynamiczne, że czasem trudno jest nam nadążyć nad nowościami. Możliwości jest coraz więcej, są one na bieżąco dopasowywane do preferencji i oczekiwań przedsiębiorców, a także do warunków panujących na rynku. Do ich dyspozycji są biura wirtualne i serwisowane, z których korzysta coraz więcej freelancerów, właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych, ale i większych firm. Czy próbowałeś któregoś z tych rozwiązań?

Biura serwisowane, czyli wysoki standard dla wymagających

Biuro serwisowane to alternatywa dla prywatnego biura i wynajmu lokalu. Często nie jesteśmy w pełni świadomi dodatkowych kosztów, jakie są związane z prowadzeniem firmy w biurze, zapominamy o innych wydatkach, które nie ograniczają się tylko do wynajmu i opłat eksploatacyjnych. Biura serwisowane to miejsca przystosowane do pracy w komfortowych warunkach. Posiadają przestrzeń coworkingową, ale również osobne pomieszczenia, z których mogą korzystać firmy z większą ilością pracowników. Do Twojej dyspozycji zapewne będzie kuchnia, sale konferencyjne, sprzęt elektroniczny, jak skaner czy drukarka, a w niektórych biurach nawet strefy relaksu i odpoczynku. Dodatkowo w ofercie wielu biur pojawiają się usługi uzupełniające, które w pakiecie stanowią kompleksowe wsparcie dla przedsiębiorcy w prowadzeniu firmy. Należą do nich m.in. pomoc i obsługa księgowa, usługi marketingowe, doradztwo finansowe i biznesowe, a także usługi informatyczne.

Wirtualne biuro dla ceniących sobie elastyczność

Wirtualne biura przez długi czas kojarzyliśmy jedynie z możliwością rejestracji firmy pod prestiżowym adresem. Na przestrzeni ostatnich lat zaszło wiele zmian w tym modelu prowadzenia działalności. Wirtualne biura oferują już nie tylko swój adres wraz z obsługą korespondencji, ale też możliwość wynajęcia miejsca do codziennej pracy i sali konferencyjnej. Ich oferta jest bardzo elastyczna, korzystasz tylko z tego, co jest Ci potrzebne. Nie musisz pracować poza domem, ale możesz mieć prestiżowy adres. Jeżeli planujesz spotkanie z klientem i szukasz kameralnego miejsca do rozmów, to w dowolnym momencie możesz zarezerwować salę konferencyjną. Niektóre biura jeszcze bardziej ułatwiają swoim klientom współpracę. Powiadomienia o odebranej korespondencji są automatycznie wysyłane na ich maile, a rezerwacja sali konferencyjnej jest możliwa z poziomu aplikacji, co oferuje również system DESKTOMY.

Rozwiązanie dla freelancerów, firm i dużych przedsiębiorstw

Zarówno z biur serwisowanych, jak również wirtualnych mogą skorzystać wszyscy przedsiębiorcy, Ci mniejsi i zdecydowanie więksi gracze. To dobra opcja na start i dla freelancerów, dla firm mających oddziały w różnych miastach, a może nawet krajach, gdzie nie ma konieczność codziennej pracy w biurze. Biura serwisowane są bardziej kompleksową usługą, obejmują obsługę wielu obszarów firmy, dlatego jest to opcja, która szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku firm, chcących skorzystać z nowoczesnej i w pełni wyposażonej przestrzeni biurowej, oszczędzając przy tym firmowe wydatki. Na wirtualne biura decydują się częściej freelancerzy, właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych i mniejsze firmy. Jest to wariant bardziej elastyczny z możliwością skorzystania z dodatkowych usług, co jednak jest uzależnione od oferty konkretnego biura.

W ostatnim czasie nasze nawyki i postrzeganie świata biznesu bardzo się zmieniły. Dostrzegliśmy możliwości pracy zdalnej oraz oszczędności, jakie może osiągnąć firma, rezygnując z wynajmu dużego biura. Właśnie dlatego swoje 5 minut, a może nawet więcej, mają teraz biura wirtualne i serwisowane. To one swoim modelem działalności wpisują się w aktualne trendy i są w stanie sprostać oczekiwaniom współczesnych przedsiębiorców.