AKTUALIZACJA 2.36 – ZMIANY W OBSZARZE PROŚBY O SKAN
Skrót zmian wprowadzonych w aplikacji DESKTOMY w ramach AKTUALIZACJI 2.36:
Moduł Poczta-Prośba o skan
– dodatkowy komunikat informujący o potencjalnej możliwości wysłania do klienta podwójnego załącznika
– uniemożliwienie realizacji nowej prośby o skan do korespondencji, która została już obsłużona (odebrana, zniszczona lub przesłana)
Moduł Dokumenty-Historia
– dodatkowe kolumny w tabeli umożliwiające lepszą identyfikację danego rekordu
Komunikat o podwójnym załączniku
Aktualizacja w tym punkcie wynika z konieczności doprecyzowania komunikatu o ryzyku ponownego wysłania do klienta załącznika do korespondencji, o której został powiadomiony. Jeżeli dla danej korespondencji zostało wysłane powiadomienie z możliwością Prośby o skan i taka prośba została przesłana do wirtualnego biura, wówczas jej realizacja może zakończyć się na 3 sposoby:
- po kliknięciu ZAPISZ nie pojawi się żaden komunikat, co oznacza, że dla danej korespondencji żaden załącznik nie został wcześniej dodany np. poprzez edycję poczty oraz żaden nie został wysłany do klienta,
- po kliknięciu ZAPISZ pojawi się komunikat jak niżej, co oznacza, że dla danej korespondencji został już dodany załącznik np. poprzez edycję poczty i dodanie go w drodze realizacji prośby o skan spowoduje, że istniejący załącznik zostanie zamieniony na inny lub na ten sam,
- po kliknięciu ZAPISZ pojawi się komunikat jak niżej, co oznacza, że dla danej korespondencji został już dodany i wysłany załącznik do klienta zatem realizacja prośby o skan spowoduje podmianę tego załącznika w korespondencji oraz ponowne wysłanie do klienta
Zmianie uległ komunikat opisany w pkt c), który do tej pory nie informował o tym, że załącznik dla tej korespondencji został już do klienta wysłany.
Blokada realizacji nowej prośby o skan dla poczty ze statusem odebrana, przesłana lub zniszczona.
W sytuacji, w której w panelu DESKTOMY w module Administracja-Ustawienia-Poczta administrator ma zaznaczony checkbox „Zablokuj możliwość edycji poczty po jej obsłużeniu” wówczas, gdy korespondencja ma status odebrana, przesłana lub zniszczona a widnieje dla niej NOWA, czyli niezrealizowana prośba o skan, wówczas taka prośba nie będzie mogła być zrealizowana, w myśl zasady, że korespondencja obsłużona nie może być edytowana a tym samym nie ma możliwości dokonywania operacji z jej załącznikiem.
Dodatkowe kolumny w historii wygenerowanych dokumentów.
Aby zadbać o lepszą i szybszą identyfikację pliku, który został wygenerowany przez Generator dokumentów i znajduje się w module Dokumenty – Historia, dodaliśmy do tabeli trzy dodatkowe kolumny:
- „Nazwa klienta” – jeżeli podczas generowania dokumentu zostały zaimportowane dane jakiegoś klienta wówczas nazwa tego klienta zostanie wyświetlona w tym miejscu. Jeżeli dane klienta nie były importowane pozycja zostanie pusta. UWAGA generując dokument można zaimportować dane klienta X natomiast w trakcie operacji generowania dokumentu można je również edytować, w tym zmieniać nazwę klienta. Jeżeli taka zmiana nastąpi w kolumnie „Nazwa klienta” będzie cały czas widniała nazwa klienta X, czyli tego którego dane zostały zaimportowane, mimo że może zajść sytuacja, że dokument nie będzie zawierał danych tego klienta.
- „Repozytorium klienta” – jeżeli podczas generowania dokumentu został on zapisany w repozytorium jakiegoś klienta, wówczas w tym miejscu wyświetli się nazwa tego klienta. Jeżeli plik nie trafił do repozytorium, pozycja zostaje pusta.
- „E-mail, na który wysłano” – jeżeli podczas generowania dokumentu został on wysłany na adres e-mail, wówczas ten adres pojawi się w tej kolumnie. Jeżeli plik nie był wysłany w trakcie generowania dokumentu, pozycja zostaje pusta