ZAKŁADAM KONTO

AKTUALNOŚCI

Bądź na bieżąco!

Uzupełnianie numerów nadania skanerem kodów kreskowych

11.02.2021

Skanowanie kodów kreskowych numerów nadania korespondencji poleconej w DESKTOMY? Tak, to możliwe! Poniżej przedstawiamy opis konfiguracji skanera kodów oraz DESKTOMY na przykładzie urządzenia Honeywell Voyager 1250g.

Jeśli podczas dodawania korespondencji do systemu wprowadzają Państwo także jej numer nadania, to poniższy poradnik jest właśnie dla Was.

Konfiguracja DESKTOMY

Poniższe kroki opiszą jak dodać do formularza korespondencji dodatkowe pole, jako miejsce na wpisanie numeru nadania korespondecji.

  1. W menu wejdź w Administacja > Ustawienia > Poczta.
  2. Zjedź w dół ekranu do boxa Poczta – Dodatkowe pola.
  3. Wejdź w edycję jednego z pól dodatkowych, nadaj mu odpowiednią nazwę, np. Numer nadania.
  4. Ustaw opcje dla pola, możesz zdecydować czy pole będzie obowiązkowe podczas dodawania korespondencji oraz w jakiej formie ma wyświetlać się klientom > zapisz zmiany.
  5. Aktywuj pole klikając w odpowiedni przycisk przycisk przy skonfigurowanym polu.

Od teraz w formularzu dodawania korespondencji masz już miejsce na wpisanie numeru nadania.

 

Konfiguracja skanera Honeywell Voyager 1250g

Testowany przez nas skaner można nabyć w dowolnym sklepie z tego typu artykułami, na CENEO można znaleźć oferty z różnych sklepów. Polecamy zakup skanera z podstawką, który z jej wykorzystaniem działa w trybie automatycznym. Urządzenie standardowo podłączamy za pomocą kabla USB.

  1. Podłącz skaner do swojego komputera, w systemie Windows 10 (testowane przez nas) sterowniki urządzenia zainstalują się automatycznie.
  2. Pobierz instrukcję obsługi urządzenia i wydrukuj 6 stronę, na której znajduje się nagłówek Suffix (przyrostek).
  3. Domyślnie skaner skonfigurowane jest tak, że po poprawnym skanie używa „Entera” co w naszym przypadku nie jest wskazane. Aby zmienić ustawienia należy urządzeniem zeskanować kod „Usuń suffix’y„. Po jego skanie zmienią się ustawienia urządzenia.

Urządzenie skonfigurowane. Tą czynność wykonujemy tylko raz.

 

Dodawanie poczty ze skanowaniem numeru nadania

Dodawanie poczty z użyciem skanera odbywa się w standardowy sposób, w formularzu dodawania poczty Poczta > Dodaj pocztę.

  1. Otwórz formularz Poczta > Dodaj pocztę.
  2. Wybierz klienta i uzupełnij pole Nadawca.
  3. Przejdź kursorem (myszką lub tabulator) do skonfigurowanego wcześniej pola Numer nadania.
  4. W tym momencie możesz użyć skanera kodów, jeśli jest na podstawce zadziała automatycznie po podłożeniu mu kodu kreskowego. Jeśli działa w trybie ręcznym nakieruj skaner na kod kreskowy i zeskanuj go przyciskiem skanera.
  5. Kod kreskowy uzupełni się w wybranym polu.
  6. Wypełnij pozostałe pola formularza i zapisz pocztę.

To wszystko 🙂 W taki sam sposób możesz dodać kolejną korespondencję.