REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO DESKTOMY DLA ZAPROSZONYCH UŻYTKOWNIKÓW
I. Postanowienia ogólne
- Serwis internetowy działający pod adresem desktomy.pl prowadzony jest przez MBT MEDIA SPÓŁKĘ Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000411673, NIP: 9542736593, REGON: 242844466, kapitał zakładowy: 15 000 zł, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Konduktorska 33, 40-155 Katowice, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@desktomy.pl, tel. +48 508 864 660.
- Serwis pl przeznaczony jest dla Przedsiębiorców prowadzących działalność z zakresu usług Wirtualnego Biura i działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w usłudze SaaS przez Serwis pl, zasady i warunki świadczenia tych usług, , a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Serwis oraz Usługodawca nie są stronami stosunków prawnych pomiędzy Usługobiorcami a ich klientami, wynikających oraz bezpośrednio związanych z umów zawieranych między nimi.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Kodeksu cywilnego;
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
II Definicje
- FORMULARZ REJESTRACYJNY – formularz dostępny w zaproszeniu wysłanym przez Kontrahenta, umożliwiający uzyskanie dostępu do Oprogramowania. Formularz Rejestracyjny umożliwia stworzenie Konta odpowiadającego konkretnemu Użytkownikowi.
- KONTO (PROFIL) – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz poufnym hasłem Usługobiorcy, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy. Warunkiem niezbędnym do założenia Konta w Serwisie jest jego rejestracja przez Klienta lub samodzielna rejestracja na podstawie zaproszenia wysłanego przez kontrahenta Klienta oraz zapoznanie się i akceptacja Regulaminu przez Użytkownika. Użytkownik jest odpowiedzialny za poufność swojego hasła.
- KONTO ADMINISTRATORA – Konto stworzone przez Usługodawcę na rzecz Klienta tj. Usługobiorcy o statusie administratora, umożliwiające zakładanie Kont kontrahentom Klienta, korzystającym z Wirtualnego Biura.
- KONTO KONTRAHENTA – Konto stworzone przez administratora (Klienta) na rzecz jego kontrahenta, który korzysta z usługi Wirtualnego Biura.
- KLIENT – Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą z zakresu usług Wirtualnego Biura, korzystający z Usług Elektronicznych.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- OPROGRAMOWANIE – aplikacja dostarczona przez Operatora, z której korzystanie możliwe jest w wyłącznie w modelu SaaS za pośrednictwem Serwisu, stanowiąca narzędzie do koordynacji Wirtualnego Biura.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 1 kodeksu cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu.
- SAAS – („Software as a Service” czyli „Oprogramowanie jako usługa”) usługa, która polega na zdalnym udostępnieniu oprogramowania poprzez Internet. Umożliwia ona interakcję z aplikacją poprzez interfejs przeglądarki internetowej.
- SERWIS – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem pl, umożliwiający Użytkownikom korzystanie z zasobów platformy w szczególności w celu konfiguracji Oprogramowania, z którego korzystanie jako z e-usługi świadczonej przez Operatora możliwe jest w modelu SaaS.
- USŁUGODAWCA, OPERATOR – MBT MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, numer KRS: 0000411673, NIP: 9542736593, REGON: 242844466, ul. Konduktorska 33, 40-155 Katowice.
- USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
- WIRTUALNE BIURO – usługa świadczona przez Klienta, polegająca na pełnym outsourcingu obsługi biurowej przedsiębiorców, w szczególności poprzez udostępnienie miejsca do rejestracji działalności gospodarczej lub siedziby spółki, bez konieczności fizycznej obecności przedsiębiorstwa w udostępnionym przez Klienta miejscu.
III. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak Oprogramowanie wraz z aktualizacjami wliczonymi w cenę pakietu, w tym prowadzenie Konta umożliwiającego:
- zdalny dostęp do panelu zarządzania Kontem Kontrahenta,
- zarządzanie korespondencją kontrahentów Klienta, w odczytywanie korespondencji, wysyłanie próśb o skan, usuwanie korespondencji
- wysyłanie wiadomości wewnętrznych, powiadomień oraz komunikatów do Klientów,
- wgląd do faktur za usługi Wirtualnego Biura,
- wgląd do zestawień miesięcznych, dotyczących usług świadczonych przez Usługodawcę na rzecz Klienta,
- dokonywanie rezerwacji pomieszczeń typu sala konferencyjna dokonywanych na rzecz kontrahentów Klienta.
- Świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie ..
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
IV. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- W celu założenia Konta, należy wypełnić Formularz Rejestracyjny o wskazane w nim dane, zgodnie ze stanem faktycznym oraz prawnym i przesłać go do Usługodawcy. Uzyskane informacje umożliwiają założenie Konta. W przypadku dokonania skutecznej rejestracji, Użytkownik rozpoczyna korzystanie z Serwisu.
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w rozdziale III pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest bezpłatne
- Użytkownik nie jest uprawniony do dokonywania we własnym zakresie lub przy udziale osób trzecich odtwarzania kodu źródłowego (ang. reverse engineering), dezasemblacji i dekompilacji Oprogramowania.
- Użytkownik zobowiązuje się nie korzystać z oprogramowania mogącego zakłócić pracę Oprogramowania dostarczanego za pośrednictwem Serwisu.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Oprogramowania zawierana jest na czas nieoznaczony i może być wypowiedziana przez Klienta w dowolnym momencie. Informacje o funkcjonalnościach Oprogramowania oraz zasadach budowania cennika i jego stawkach dostępne są na stronie Serwisu.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za modyfikacje funkcjonalności Oprogramowania wprowadzone przez niego w związku z konfiguracją Oprogramowania.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Oprogramowania oraz z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich oraz ochronę danych osobowych.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania Klientowi dostępu do Oprogramowania w przypadku naruszenia przez Użytkownika pozostałych postanowień Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, do momentu wyjaśnienia kwestii naruszeń, a najpóźniej do 14 dni od momentu zablokowania dostępu.
- Użytkownik zablokowany traci możliwość logowania się, a w przypadku, gdy Użytkownik jest zalogowany w aplikacji, zostaje z niej automatycznie wylogowany.
V. Warunki korzystania z Konta
- Osoba fizyczna może stać się Użytkownikiem na dwa sposoby:
a) przez otrzymanie indywidualnych danych dostępowych do Konta Kontrahenta wygenerowanych przez Klienta Serwisu i zalogowanie się na Konto Kontrahenta, które to zalogowanie jest dobrowolne,
b) poprzez otrzymanie zaproszenia przez Kontrahenta do zarejestrowania się w Serwisie celem zarządzania Kontem Kontrahenta, zarejestrowanie i zalogowanie się w Serwisie, które to zarejestrowanie i zalogowanie są dobrowolne.
- Przyjęcie zaproszenia przez Osobę fizyczną i dokonanie rejestracji powoduje, że dane ujęte w Formularzy Rejestracyjnym zostaną zapisane na Koncie Administratora.
- Zaprzestanie korzystania z Konta Kontrahenta może nastąpić na dwa sposoby:
- Przez usunięcie Użytkownika z listy Użytkowników Konta Kontrahenta przez Kontrahenta lub innego Użytkownika
- Przez usunięcie Użytkownika z listy Użytkowników przez Klienta
- Usunięcie Użytkownika z listy Użytkowników Konta Kontrahenta nie powoduje skasowania dostępu do Konta. Użytkownik nadal posiada swoje indywidualne dane dostępowe, przy czym jego Konto nie jest powiązane z żadnym Kontem Kontrahenta
VI. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@desktomy.pl.
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
VII. Własność intelektualna
- Wszystkie treści stanowiące integralną część strony (w tym Oprogramowanie) zamieszczone na stronie internetowej pod adresem desktomy.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich oraz dozwolonego użytku) są własnością MBT MEDIA SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, numer KRS: 0000411673, NIP: 9542736593, REGON: 242844466, ul. Konduktorska 33, 40-155 Katowice. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony desktomy.pl, bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony desktomy.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Usługobiorca przesyłając Serwisowi pliki oraz inne treści potwierdza swoje prawo do dysponowania nimi oraz ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz dóbr osobistych osób trzecich, a w wypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Serwisu lub Usługodawcy, zobowiązuję się zwolnić Serwis oraz Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu tych naruszeń oraz do całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
VIII. Odpowiedzialność
- Usługodawca podejmuje wszelkie niezbędne środki do ochrony danych Usługobiorców wprowadzanych w Serwisie, w szczególności poprzez tworzenie tzw. back up’u danych Usługobiorcy.
- Usługodawca zobowiązuje się nie przekazywać danych Użytkowników osobom trzecim i ponosi z tego tytułu pełną odpowiedzialność.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo.
- Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów RODO.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców niebędących Konsumentami:
- za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
- w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Serwisu,
- za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
- za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
IX. Gwarancja SLA
- Poziom SLA oznacza zobowiązanie Usługodawcy do zapewnienia w każdym okresie miesięcznym ciągłości działania Usługi w zakresie wynikającym z Regulaminu, bez awarii na poziomie 98%.
- Awaria to nieprawidłowość świadczenia Usług przez Usługodawcę skutkująca przerwą w świadczeniu Usług lub istotnym obniżeniem ich jakości. Awaria w rozumieniu niniejszej gwarancji SLA oznacza brak możliwości korzystania z głównych funkcji usługi, do których należy: wyświetlanie stron internetowych, obsługa DNS, przyjmowanie i wysyłanie poczty elektronicznej i przetwarzanie baz danych.
- Gwarancja SLA obejmuje następujący zakres:
- Dostarczanie łącza internetowego do serwera.
- Dostarczanie prądu do serwera.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie sprzętowym.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie systemu operacyjnego.
- Techniczną sprawność serwera na poziomie działania usług: DNS, serwera www, bazodanowego i poczty elektronicznej.
- Techniczną sprawność Konta Usługobiorcy, o ile został on udostępniony, w zakresie związanym z podstawowym działaniem Usług.
- Gwarancja SLA nie obejmuje w szczególności wydarzeń i następstw wydarzeń związanych z:
- wyczerpaniem dostępnej powierzchni dyskowej na jakiejkolwiek partycji, której wykorzystanie zależy od Usługobiorcy,
- problemów z działaniem strony wynikających z działania skryptów na stronie, lub też z jej modyfikacją (także przez wirusy, hakerów itp.),
- problemów związanych z wykorzystaniem Usług Elektronicznych do obsługi niewspółmiernie wielkiego ruchu.
- rozsyłaniem SPAM’u, funkcjonowaniem oprogramowania antyspamowego i antywirusowego,
- blokadą Usług z przyczyn określonych w Regulaminie,
- oknami serwisowymi – podczas okna serwisowego Usługodawca na prawo dokonywania prac na serwerach, które mogą skutkować krótkotrwałą niedostępnością Usług. W miarę możliwości technicznych, jeśli charakter prac pozwala na ich wcześniejsze zaplanowanie, Usługodawca poinformuje o przerwach w wyprzedzeniem nie krótszym niż 24 godziny.
- działaniem Konta Usługobiorcy w zakresie ustawień niezwiązanych z głównymi funkcjami serwera.
- działaniem siły wyższej.
- Siła wyższa, o której mowa w pkt 4 lit. h) niniejszego rozdziału, to zdarzenie niezależne od Usługobiorcy lub Usługodawcy, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności wojny, katastrofy naturalne, strajki oraz akty wydane przez organy władzy publicznej
- Gwarancja SLA nie obejmuje przerwy w działaniu Usług Elektronicznych, związanych z konserwacją systemów lub innymi planowanymi czynnościami, o których Usługodawca informuje z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
X. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Zmiany dokonane w Regulaminie Serwisu przez Usługodawcę, wiążą Usługobiorcę, pod warunkiem, iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianach przez Serwis.
- O zmianach Usługodawca poinformuje Usługobiorcę drogą elektroniczną wysyłając powiadomienie na kontaktowy adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta lub za pośrednictwem jego Konta.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe między Usługodawcą, a Usługobiorcami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 6 niniejszego rozdziału.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
- Usługobiorca będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.