Przenoszenie do archiwum i przywracanie klientów
Bywa tak, że musimy na jakiś czas zawiesić współpracę z Klientem. Jednak stratą czasu byłoby usuwanie go z bazy Klientów, by za jakiś czas wprowadzać Go ponownie. By rozwiązać ten problem i zaoszczędzić mnóstwo czasu powstała sekcja Archiwum, w której możemy umieszczać Klientów tymczasowo nie korzystających z wirtualnego biura.
PRZENOSZENIE DO ARCHIWUM I PRZYWRACANIE KLIENTÓW
Jeśli chcemy przenieść Klienta do Archiwum w pierwszej kolejności musimy otworzyć naszą listę klientów. W menu po lewej stronie wybieramy Klienci -> Lista klientów.
Gdy wyświetli nam się lista, po prawej stronie rubryki, przy każdym Kliencie zauważymy szereg ikon. W tym momencie interesuje nas przycisk Usuń. Można również skorzystać z przycisków Usuń zaznaczone, jeżeli zależy nam na przeniesieniu do Archiwum większej liczby klientów. Wtedy wystarczy zaznaczyć checkboxy przy odpowiednich klientach i użyć przycisku Usuń zaznaczone.
Po kliknięciu czerwonej ikony Usuń, na ekranie pojawi się okno z pytaniem, czy na pewno chcemy usunąć Klienta. W tym miejscu, śmiało możemy kliknąć Usuń, ponieważ jak możemy zauważyć pojawia się informacja, że Klient nie zostaje trwale usunięty z naszej bazy. W tym momencie klikając Usuń, przeniesiemy danego Klienta do Archiwum, a jego użytkownicy nie będą mogli logować się do systemu.
Klient został przeniesiony do Archiwum. W menu po lewej stronie wybieramy sekcję Klienci -> Archiwum. Nasz Klient znajduje się teraz w Archiwum, a jego status w Kartotece będzie Nieaktywny. W tej sekcji Klient może znajdować się tak długo ile będzie trzeba.
W odniesieniu do Klienta przeniesionego do Archiwum możemy wykona następujące czynności:
- podgląd Klienta (ikona oczka) – wybór tej opcji wyświetla podstawowe informacje o Kliencie, podobnie jak w kartotece,
- pokaż pocztę (ikona koperty) – wybór tej opcji przenosi nas do ekranu Przeglądaj pocztę, gdzie możemy wyfiltrować pocztę klienta Archiwum
- przywróć klienta (ikona plusa lub przycisk „Przywróć zaznaczonych klientów”) – wybór tej opcji umożliwia zmianę statusu Klienta z nieaktywnego na aktywny, co wiąże się z jego przeniesieniem na listę klientów a tym samym ponowną możliwość logowania się użytkowników tego Klienta do panelu.
- usuń (ikona kosza) – wybór tej opcji powoduje trwałe usunięcie Klienta z bazy
W ten sposób możemy przenosić Klientów do Archiwum kiedy przestają korzystać z naszych usług lub przywracać, kiedy Klient znów jest Aktywny. W zręczny sposób pozwala nam to zaoszczędzić mnóstwa czasu, nie tracąc go na wielokrotne wprowadzanie do bazy tego samego Klienta. Ponadto dostajemy możliwość elastycznie zarządzać naszą bazą Klientów.