Jak dodać nową fakturę
Faktury, to chleb powszedni każdego biznesu, dlatego dobrze jest mieć je uporządkowane. Baza faktur DESKTOMY, pomaga zachować porządek oraz zapewnia stały przepływ informacji między Wirtualnym Biurem a Klientem.
DODAWANIE NOWEJ FAKTURY
W menu po lewej stronie, wybieramy sekcję Rozliczenia -> Dodaj fakturę.
W pierwszej kolejności, z rozwijanej listy wybieramy Klienta, któremu wystawiamy fakturę. Poniżej, należy podać numer faktury oraz termin płatności.
Poniżej, możemy podać:
- Tytuł – Ułatwi nam to wystawianie faktur cyklicznych, jak i tych za jednorazowe usługi.
- Kwota – Podana tutaj kwota pojawi się na fakturze.
- Pozostało do zapłaty – Kwota, która pozostała jeszcze do uiszczenia.
Następnie, należy wybrać status faktury. Jeśli jest to nowa faktura prawdopodobnie status ustawimy jako niezapłacone. W przypadku faktur, które wprowadzamy, aby zachować porządek, a są opłacone, możemy bez problemu wybrać inny status odpowiadający danej fakturze.
Jeżeli istnieje potrzeba, możemy załączyć plik do danej faktury. Załącznik obsługuje takie formaty jak .pdf, .jpg, .png, .doc, .docx, a maksymalny rozmiar pliku to 15MB.
Ostatnią rzeczą, jest wybór rodzaju powiadomienia, które otrzyma Klient. W tym przypadku mamy trzy opcje do wyboru, w zależności od preferencji Klienta oraz ustaleń wykonywanej usługi. Możemy wybrać jedną z opcji:
- Wyślij powiadomienie e-mail z załącznikiem.
- Wyślij powiadomienie e-mail bez załącznika.
- Nie wysyłaj powiadomienia e-mail.
Teraz, wystarczy, że zapiszemy wprowadzone dane za pomocą znajdującego się poniżej przycisku Zapisz.
Wprowadzona faktura od tej pory znajduje się w naszej bazie faktur, którą możemy swobodnie przeglądać w bazie faktur, a w razie potrzeby bez problemu możemy zmienić jej status na przykład na “Zapłacone”.