ZAKŁADAM KONTO

AKTUALNOŚCI

Bądź na bieżąco!

Czy wirtualne biuro musi mieć prestiżowy adres?

22.05.2019

Prowadzenie własnej działalności wymusza na przedsiębiorcy jej rejestrację pod konkretnym adresem, każda firma musi go mieć. Coraz więcej, szczególnie młodych przedsiębiorców, decyduje się na korzystanie z usług wirtualnego biura, mając świadomość możliwości ograniczenia kosztów firmowych. To jednak nie jedyny czynnik, mający wpływ na ich decyzję. Innym jest prestiżowy adres firmy, który stanowi składnik procesu budowania pozytywnego wizerunku marki. To oznacza, że wirtualne biuro musi być zlokalizowane w miejscu, które będzie przyciągało potencjalnych klientów.

Adres firmy jej wizytówką

Wirtualne biuro jest alternatywą dla stacjonarnego biura, które przedsiębiorca musi wynająć, a niekiedy kupić lokal o takim przeznaczeniu. To duży wydatek, jednak właściciele firmy na tej właśnie płaszczyźnie poszukują oszczędności. Im dalej od centrum miasta, tym niższe ceny. Niektórzy rezygnują z dużych miast, wybierając mniejsze, gdzie koszty wynajmu lokalu są zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku firmy przestaje być dla nich priorytetem, bądź też nie uwzględniają w tym procesie lokalizacji swojej firmy. Okazuje się jednak, że klienci większym zaufaniem darzą te firmy, które są zlokalizowane w centrach biznesowych, biurowcach w dużych miastach i w przestrzeni kluczowych w Polsce aglomeracji miejskich.

Dla przedsiębiorców wirtualne biuro to możliwość połączenia redukcji kosztów z szansą na pozyskanie większego grona klientów. Jeżeli już się decydują na taką usługę, zwracają uwagę na adres, który posłuży im nie tylko do celów rejestracyjnych, ale tez korespondencyjnych i marketingowych. Adres udostępniony będzie na firmowej stronie internetowej, wizytówkach, ulotkach, w mediach społecznościowych, w folderach i katalogach. To oznacza, że jest on jednym z elementów promocji marki. Obecność w dużym mieście świadczy o chęci rozwoju i jego większych możliwościach. Ponadto jest też postrzegane jako otwartość na szerokie grono klientów i prowadzenie firmy o charakterze bardziej globalnym, a nie skoncentrowanym na lokalnej działalności.

Czy to wystarczy?

Prestiżowy adres nie jest jednak jedyną zaletą wirtualnego biura. Coraz więcej oczekuje się od tego rodzaju usługi. Przede wszystkim jest ono postrzegane jako ułatwienie dla przedsiębiorcy, który może zaoszczędzić czas i pieniądze, a także zyskać obsługę korespondencji, a czasem nawet skorzystać z sali konferencyjnej czy miejsca do pracy. Połączenie wirtualnego biura z aplikacją Desktomy do jego obsługi pozwala na zautomatyzowanie wielu działań, jakie związane są z jego zarządzaniem.

W ten sposób osoba, która z niego korzysta, ma możliwość rezerwacji sali konferencyjnych z poziomu aplikacji, a także ma dostęp do powiadomień dotyczących odbioru korespondencji. To duże ułatwienie dla przedsiębiorcy, który oprócz prestiżowego adresu otrzymuje także własny panel zarządzania. W przeciwnym razie chcąc dokonać rezerwacji sali czy np. rzutnika, musiałby osobiście stawić się w wirtualnym biurze lub skontaktować się z konsultantem. Problem pojawia się także w przypadku odbioru korespondencji, o której dowiaduje się w podobny sposób. System zarządzania wirtualnym biurem jest ułatwieniem zarówno dla firmy, która udostępnia adres i miejsce do pracy, jak też dla jej klientów. W połączeniu z atrakcyjną lokalizacją stwarza doskonałe warunki do rozwoju i budowania pozytywnego wizerunku.

Prowadzenie wirtualnego biura pod prestiżowym adresem wspiera pozyskiwanie nowych klientów, ale też pozwala na zwiększenie lojalności u tych, którzy podjęli już z Tobą współpracę. Inwestycja w atrakcyjną lokalizację jest inwestycją w rozwój firmy.