ZAKŁADAM KONTO

AKTUALNOŚCI

Bądź na bieżąco!

Aktualizacje, fakturowanie i rynki zagraniczne – 2020 w DESKTOMY

28.12.2020

Rok 2020 na finiszu. Szczególny, inny, pandemiczny… Rok, w którym najczęściej wyszukiwaną frazą wg Google był koronawirus. Rok, naznaczony globalną pandemią, która dotarła do najdalszych zakątków świata i zmieniła życie milionów ludzi. Czy wpłynęła na realizację naszych planów, decyzje podejmowane przez klientów, rozwój oferty wirtualnych biur? Dowiesz się z podsumowania roku w DESKTOMY.  

Rok pod znakiem aktualizacji 

Początek roku nie zapowiadał niczego szczególnego. Z nową energią, planami rozwoju aplikacji, strategią zdobywania kolejnych klientów przystąpiliśmy do działania. Wprawdzie docierały do nas informacje z Chin o nowym wirusie i lawinowym wzroście zachorowań, ale zagrożenie wydawało się wówczas bardzo odległe. Koncentrowaliśmy się na przede wszystkim na aplikacji. 2020 miał być rokiem intensywnego rozwoju DESKTOMY. Zarówno w kontekście nowych funkcjonalności, niezbędnych do efektywnego zarządzania wirtualnym biurem, jak i rozszerzania tych już działających. I mimo trudności, z jakimi przyszło nam się zmierzyć, cel udało się osiągnąć i to z nawiązką! Zgodnie z planem, kolejne aktualizacje udostępnialiśmy co miesiąc, a ich zakres znacząco wykraczał poza ten pierwotnie planowany. Co warto podkreślić, każda nowa wersja zawierała funkcje powstałe w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników. W efekcie klienci DESKTOMY korzystają z ponad 15 nowych funkcjonalności. Równocześnie rozwijaliśmy aplikację dla wybranych klientów, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami.   

Nic się nie zmieniło, a jednak coś… 

Wielu firmom 2020 kojarzyć się będzie z koniecznością nowej organizacji pracy, zgodnej z restrykcyjnymi wytycznymi sanitarnymi, bezpiecznej dla pracowników i klientów. Zespoły, działy, czasem całe firmy, praktycznie z dnia na dzień, przeszły na tryb pracy zdalnej. Szczęśliwie, dla zespołu DESKTOMY home office nie był nowością, a codziennością. Pod tym względem nic się dla nas nie zmieniło. Pandemia wymusiła w firmach również zmianę zasad obsługi klientów. Tak też było w firmach oferujących usługi wirtualnego biura.

Nowe realia – nowe funkcjonalności

Zmiany te mają odzwierciedlenie w funkcjonalności DESKTOMY. Dobrym przykładem jest możliwość bezdotykowego odbioru korespondencji przez klientów wirtualnych biur. Kiedy obecni klienci skupili się na dostosowaniu sposobu działania do nowej sytuacji, potencjalni wstrzymywali się z procesem wdrożenia systemu zarządzania wirtualnym biurem. Zauważyliśmy niepewność w podejmowaniu decyzji. O ile prace nad aplikacją realizowaliśmy zgodnie z przyjętym harmonogramem, o tyle proces sprzedażowy nieco spowolnił, zwłaszcza w pierwszym okresie pandemii. Operatorzy wirtualnych biur na chwilę “wstrzymali oddech”. Odbiorcy ich usług to przede wszystkim jednoosobowe działalności gospodarcze i mikroprzedsiębiorstwa, które w pierwszej kolejności odczuły negatywne skutki panoszącego się wirusa.  

Powody do dumy i … zadumy 

Jak na prawdziwe podsumowanie roku przystało muszą pojawić się sukcesy i porażki. Zdecydowanie chętniej przypominamy sobie sukcesy. Chyba nikogo to nie dziwi, prawda?! Bo się udało, bo satysfakcja, bo super motywacja i “power” do dalszej pracy… Choć nikt nie lubi przyznawać się do porażek, w DEKSTOMY traktujemy je w kategoriach kroków do przyszłych sukcesów. Dlatego wyciągamy wnioski, analizujemy i traktujemy niepowodzenia, jako element procesu ciągłego uczenia się i zdobywania doświadczenia. Zdecydowanie największym sukcesem mijającego roku było wprowadzenie nowych wersji językowych DESKTOMY i wejście z systemem na rynki zagraniczne.

Po angielsku, niemiecku, czesku i słowacku

Aplikacja dostępna jest już w języku angielskim, niemieckim, czeskim i słowackim. Klienci, z którymi udało się nawiązać współpracę są dla nas bardzo wartościowi w kontekście rozwoju DEKSTOMY. Dzięki nim jeszcze lepiej rozumiemy zasady działania wirtualnych biur w innych krajach, dostrzegamy różnice w oczekiwaniach zarówno oferujących, jak i korzystających z tego typu usług w Polsce i za granicą. To doskonała baza do dostosowania funkcjonalności DESKTOMY do lokalnych potrzeb i szansa na jak najlepsze wpasowanie się w model świadczenia usług wirtualnego biura w danym kraju. Jednocześnie, trzeba to przyznać, nie jesteśmy zadowoleni z liczby pozyskanych z rynków zagranicznych klientów. Zamykamy rok 2020 z liczbą aktywnych instancji DESKTOMY za granicą poniżej naszych oczekiwań. 

Rozwój zgodnie z oczekiwaniami klientów 

Najcenniejszym doświadczeniem, a zarazem wyzwaniem minionego roku było rozpoczęcie prac nad modułem fakturowania. W związku z tym, że nasi Klienci korzystają z różnych modeli płatności, programów do fakturowania wiedzieliśmy, że musimy przewidzieć wiele różnych sytuacji. W związku z tym, przeprowadziliśmy wśród klientów ankietę precyzującą ich oczekiwania. Na tej podstawie stworzyliśmy konkretną specyfikację pod nowe funkcjonalności, z których znaczącą większość udało się już uruchomić. Spełniliśmy oczekiwania naszych użytkowników między innymi w zakresie wystawiania faktur proforma dla firm korzystających z usług wirtualnych biur. Prace nad modułem fakturowania planujemy zakończyć w styczniu. Wówczas klienci będą mogli korzystać już z kompletnego modułu.   

Podkręcamy tempo 

Jaki będzie 2021? Tego nie wiemy… Wiemy jednak, jakie są oczekiwania naszych klientów i co więcej wiemy, jak je spełnić! Będziemy nadal pracować nad funkcjonalnością DESKTOMY. Dopracowanie modułu fakturowania, wprowadzenie zmian związanych z rezerwacjami sal konferencyjnych, personalizacja szablonów wysyłanych e-maili to tylko niektóre z nich. Operatorzy wirtualnych biur dokładają wszelkich starań, by obsługa klientów przebiegała sprawnie, a DEKSTOMY ma im to umożliwić dzięki automatyzacji kluczowych procedur. 

_________________

Prowadzisz wirtualne biuro, planujesz poszerzyć ofertę o tę usługę?
Jesteśmy do dyspozycji:
Kacper Kozioł Desktomy Product Owner